Iedereen doet tegenwoordig z’n best om een steentje bij te dragen aan een beter milieu. We zetten thuis de verwarming wat lager, douchen minder lang en trekken alle stekkers op tijd uit het stopcontact. Natuurlijk zijn al deze maatregelen heel goed om te ondernemen, maar een nog beter effect wordt bereikt als jij als bedrijf ook de boodschap verspreidt. In deze blog leggen we je uit hoe je dit het beste kunt doen!
1. Educatie
Als bedrijf voer je waarschijnlijk ook veel maatregelen door die zorgen voor een beter milieu. Je werknemers werken hier aan mee, maar misschien zonder te beseffen waarvoor. Het is daarom goed om alle handelingen uit te leggen. Je vertelt over de huidige situatie van de wereld, waardoor het snel duidelijk wordt waarvoor je het doet. Dit heeft twee gevolgen: je werknemers zullen op werk meer motivatie vinden om zich te houden aan alle maatregelen, maar zullen dit ook doorspelen in hun persoonlijke situatie.
2. Kies voor groen
Het is geen letterlijke manier van duurzaamheid, maar wel een trend die we in veel kantoren naar voren zien komen: de toevoeging van groen als symbool van duurzaamheid. Niet alleen een mooi symbool, maar ook nog eens hartstikke sfeervol! Je kunt er in de letterlijke vorm voor kiezen om je muren groen te verven, maar wij geven de voorkeur aan de toevoeging van planten. Dagelijks een beetje water en je zorgt ervoor dat je een duurzame indruk geeft voor iedereen die jouw kantoor betreedt.
Heb je hulp nodig met de inrichting van je kantoor, dan is het geen verkeerd plan om eens een kijkje te nemen op https://katoprojecten.nl/! Hier vind je een specialist die jouw kantoor helemaal duurzaam inricht.
3. Blogs
Uiteindelijk zijn het niet alleen je werknemers die je positief wil beïnvloeden, maar eigenlijk de hele wereld. Natuurlijk is je bereik niet zo groot, maar je kunt wel een actieve rol spelen met de doelgroep die je hebt. Dit doe je d.m.v. blogs op je website. Je legt uit waarom je bepaalde handelingen uitvoert, zodat je klanten geïnformeerd raken over wat er speelt in jouw bedrijf en zodat ze ook zelf zullen gaan nadenken over hoe ze dit alles kunnen verbeteren.
Goed bezig!
De realisatie dat jij meer duurzaamheid moet uitstralen is een goede stap naar een beter milieu, dus ga zo door!