Wie ooit al eens een keer in zijn of haar leven een verhuizing heeft meegemaakt, weet dat het een hectische gebeurtenis kan zijn. Het is erg spannend en leuk om je nieuwe stulpje te betrekken, maar tegelijkertijd kan het ook een rumoerige periode zijn. Daarnaast kost verhuizen vaak enorm veel geld! Het is dus goed om een beetje op de centjes te letten en waar mogelijk de kosten een beetje te drukken. Wij Nederlanders verhuizen in ons leven gemiddeld zo’n zeven keer, dus als je slim bent, kun je flink wat geld besparen. Kan jij ook wel wat tips gebruiken? Lees dan gauw verder!
1. Regel goed vervoer voor je verhuizing
Vaak denken mensen dat een verhuizing wel geregeld kan worden met een aantal auto’s van vrienden, familie of kennissen. Helaas is dan de realiteit vaak dat je heel wat keertjes heen-en-weer moet rijden, wat natuurlijk erg vervelend is. Het is dan beter om goed vervoer in te huren wanneer je van plan bent om te verhuizen. Een busje met veel opslagplaats achterin kan dan bijvoorbeeld erg handig zijn. Zo’n busje kost vaak slechts een paar tientjes per dag en bij veel huurautobedrijven kun je de eerste 100 kilometer gratis rijden ook. Je bespaart dus veel geld maar ook tijd als je zorgt voor goed vervoer.
2. Regel een afvalcontainer
Als je gaat verhuizen, dan heb je waarschijnlijk te maken met bergen afval dat je kwijt moet. Zelfs als je niet hoeft te verbouwen, zul je vaak nog dingen hebben die je kwijt wilt. Het is dus goed om een afvalcontainer te huren, zodat je dit afval netjes kwijt kunt. Bedrijven zoals de Milieu Service Nederland bieden containers te huur aan.
3. Wijzig je adres
Bij een verhuizing moet je je postadres natuurlijk ook veranderen naar je nieuwe adres, dus laat dit ook weten aan je postafzenders. Veel mensen weten alleen niet welke instanties hun adres hebben. Om te beginnen is het in ieder geval slim om je adreswijziging door te geven aan de bank, provider, verzekeraars en energieleverancier. Verder is het ook goed om te weten dat PostNL een doorstuurservice heeft: PostNL stuurt dan post (tijdelijk) door van je oude adres naar je nieuwe adres. Deze service kost een paar tientjes, maar is natuurlijk wel nog altijd beter dan de eventuele boetes en naheffingen die anders aan je broek zullen hangen omdat je bepaalde brieven nooit ontvangen hebt.
4. Een tijdelijke opslag
Moet je om een andere reden tijdelijk verkassen naar een andere plek en wil je een opslag huren? 1Box biedt je de mogelijkheid om bijvoorbeeld tijdelijk je inboedel op te slaan. Zij bieden opslagruimtes aan in onder andere Rijswijk en Groningen. Het grote voordeel van zo’n gehuurde opslagruimte is dat je spullen veilig en in goede conditie bewaard zullen worden. Het maakt niet uit of je een studenteninboedel of een heel huishouden van 4 personen erin kwijt moet, want je kunt zelf bepalen hoeveel opslagruimte je wilt huren. Wil je meer informatie of direct een opslag huren? Bezoek dan https://www.1box.nl.